Alkoholens vägar äro outgrundliga

Efter att ha städat, burit in ved och uträttad en massa annat pyssel fanns det så inget annat kvar att göra än att sätta sig ned och fortsätta med rapportskrivningen. För att göra detta ting lite trevligare valde jag att öppna en cider. Och jag vet att det är gay att dricka cider men det finns faktiskt en anledning. Numera måste jag ju anpassa mina alkoholvanor inte efter smak utan efter i vilken förpackning de levereras, det måste gå enkelt att undanröja bevismaterialet. Och eftersom att man blir lagom lullig på 3-4 cider á 7.0 och man är sjukt trött på tetravin så är detta ett gott alternativ. Nåväl, det visade sig att mitt skrivande och min insikt i lärandets ädla konst fick sig ett rejält uppsving i takt med att cidern försvann. Frågan är bara om det jag skrivit håller samma höga klass när jag korrekturläser det imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0