En röd jul

Gårdagen var minst sagt galen. Efter att att ha liftat genom halva skåne, blivit utskälld av två horsepundare som ockuperat mitt solarie, träffat en barndomsvän samt tappat min julpackning mitt på vägen i Malmös jultrafik kom jag så äntligen fram till Brekille och mina föräldrar. Som vanligt då man är här på besök slutar det med en del alkohol, denna gång till största delen i form av rödvin. Jag, min lillasyster (den stora) och en kompis till henne satt och drack rödvin till klockan fyra imorse, eller vänta lite - jag och min syster drack och hennes kompis tittade på. Klockan 08.45 var det så dags för att leta julstrumpa, en mycket trevlig tradition, trots en tämligen elkartad bakfylla. Nu skall det inmundigas jufrukost i form av gröt, lussekatter och möjligtvis en liten julwhisky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0