NYÅR!

Idag har jag hunnit med sjukt mycket. Har solat, varit på systemet (kommer till detta senare), tagit en promenad samt fällt och forslat hem två träd. Och inte vilka träd som helst utan sådana här...

image26

Eftermiddagen ska tillbringas med att kapa och såga dessa träd till anständig vedstorlek.

Åter till systemet. Jag slapp förresten köra moppe till bussen då Kenneth hade godheten att skjutsa mig. Var lite orolig för att det skulle vara knökfullt med folk inne i Tommelilla idag men när bussen rullade in i sta´n så var där i det närmaste folktomt. Ända till dess att jag närmade systembolaget för där jävlar var det packat med folk. Man fick verkligen armbåga sig fram där inne men sjukast av allt var att det knappt var någon kö till kassorna, folk bara yrade rundor och dräglade bland hyllorna utan att veta vad de ville ha. Det visste jag, vitt vin på tetra alltså. Och eftersom att jag förmodligen och förhoppningsvis får besök imorgon, ett törstigt sådant så blev det en 3 liters dunk. Den ska för övrigt öppnas redan ikväll då jag ska smygsupa in det nya året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0