A tribute to my mother

Hade världen varit hemvist åt fler människor som min mamma hade den varit en underbar plats att leva i. Så länge jag kan minnas har vi haft folk, personer eller fall boendes hemma hos oss, utstötta, utvecklingsstörda eller på något annat sätt åsidosatta av samhället. Och när jag, hennes ända son hamnade i fängelse och stora delar av hennes egen värld rasade valde hon ändå att vara stark och hjälpa andra i min situation. Att vara så oegoistisk som hon alltid varit kan nästan te sig onaturligt men fruktansvärt beundransvärt. Att en sådan liten människa kan inhysa ett så stort hjärta är än mer overkligt men så är det faktiskt.

Men det allra konstigaste är ändå det faktum att en sådan underbar människa på något märkligt sett lyckats avla en avkomma som mig.

Men mamma, jag älskar dig. Över allt annat...

Kommentarer
Postat av: Fija

Jaa fin är hon :)

2007-12-02 @ 12:50:31
URL: http://lillfija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0