Countrylife

Döm om min förvåning när jag vaknade av att det lät som att det tassade runt en hund eller ett annat kloförsett djur i mitt rum typ kl. 06.15 i morse. När jag vaknat till liv ca. 4,5 sekund senare förstod jag att det inte var en hund utan en råtta. Lyckligtvis insåg jag att den inte befann sig inne i rummet utan i taket och sedan (efter en del bankande från min sida) i väggarna. Jag är inte rädd ör råttor men det är fan lite obehagligt ändå.

Vet inte riktigt hur jag ska tackla detta lantliga lilla problem. Katterna kommer ju inte åt den där och inte Myggan heller, han äter dessutom inte kött som inte är ruttet eller redan har passerat genom någon annans tarmsystem minst en gång. Får nog helt enkelt gillra en råttfälla men kvinnan i mig tycker att det är grymt ochh jag kommer säkert få dåligt samvete och börja lipa när jag så småningom inser att jag dödat den och måste kasta den.

Kanske bara får forsätta banka i väggarna och hoppas att den ger sig av istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0