Med facit i hand...

...så blev väl gårdagskvällen/natten sådär lyckad. Men förutsättningarna var goda, såhär mycket sprit fans det nämligen att fördela på tre personer...

image5

Tyvärr inträffade det en del incidenter under resans gång, incidenter som man mycket väl skunna kunna kalla för riktiga sneisar. Dessutom bar det sig inte bättre än att jag fastnade i telefon ett tag (typ 1,5 timme). Det är i sig inget dåligt men samtalet var väl inte direkt upplyftande. Då jag efter ovansagda telefonsamtal äntligen återkom till "festligheterna" hade Lorin somnat/däckat i min säng. Han hade dock  innan detta inträffade haft vänligheten att bereda mig två underbara smörgåsar...

image6

Klockan var nu ungefär 02.30, mackorna inmundigades först vi halvsjusnåret, mumsiga var de då.
Efter att ha förpassat Lorin in i gästrummets säng satte jag mig framför datorn med ett glas vin och tänkte avrunda aftonen. Men ödet ville annorlunda för då vaknade Loppan till liv igen (hon hade redan däckat långt tidigare på kvällen) och var nu party som fan. Detta i sin tur resulterade i att vi satt och söp, hade "deeptalk" och dräglade över ett kort på Fija, trevligt. 
Då jag vid strax efter 05.00 kom tillbaks efter att ha uträttat mina behov upptäckte jag att Loppan också gott och lagt sig, jag fann mig nu alltså vara ensam men nu var jag party som fan. Såhär slutade alltså Smedstorpagillet...

image8

Det vill säga med att jag ensam satt och söp och tramsade rundor i två CD-case, fint.
Efter att kl. 06.00 telefonledes blivit tillsags att gå och lägga mig gjorde jag det. Eller nästan i varje fall, duschde och åt först så jag somnade nog vid 7 kanske. Klockan 10.30 var det så uppstigning för att utrrätta dagens farmarsysslor alltså att rasta hundarna och mata hästasen. Har alltså sovit 6,5 timme de senaste två dygnen, är astrött men kan verkligen inte sova. Vaf fan är det för fel på mig..?

Nattens höjdpunkt måste nog ändå vara det här. Detta mina vänner är "FISK"...

image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0