Orättvisor

Är det inte jävligt märkligt att hemska saker nästan alltid drabbar folk som inte förtjänar det? Jag syftar inte min runda inom kriminalvården, den förtjänade jag nog. Det finns faktiskt en hel del svin (och då menar jag riktigt många och riktigt sviniga svin) som glider genom livet och bara är onda, elaka, osympatiska och allmänt obehagliga och dessa drabbas aldrig av något värre än nageltrång. Tyvärr finns det lika många människor som drabbas av olycka och som verkligen, verkligen inte förtjänar det, är inte det en jävligt märklig ekvation? Och att folk trots denna paradox fortfarande envis med att tro på en Gud som är god förefaller mig vara rena idiotin. Verkar det inte snarare som om Gud den allsmäktige vuxit upp och skolats bland grabbarna från andra sidan? Pol Pot, Hitler och de andra svärmorsdrömmarna. Jag tycker i varje fall det och jag börjar bli jävligt trött på det. När ska Gud bli god?

Lycka och välgång åt de som förtjänar det och inga fler pärlor åt svinen (eller hur Magnus Uggla?)

En vis man (mina filosofikunskaper är inte breda nog för att jag ska kunna namnge honom) har en gång sagt "En människa utsätts inte för svårare prövningar än hon klarar av". Och jag vill verkligen tro på det men börjar faktiskt undra.

Mina tankar är hos dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0