Ved och manlighet.

Hade planerat att spendera dagen framför datorn och mitt älskade Final Fantasy VII (kan man förresten förälska sig i en datoranimerad kvinna?) men så blir nog inte fallet. Då jag yrvaken stapplade ned för trappan för att inta min sedvanliga frukost snappade Kenneth upp mig och bad mig bära in ved så att de har så de klarar sig över helgen då jag är på resande fot. Detta kan ju tyckas låta som en easy task, det rör sig ju bara om ett par dagar. Men ni som varit här vet hur stort huset är och till saken hör att det inte heller håller särskilt tätt. Ni skulle bli förundrade om ni visste hur mycket ved som går åt...

Jag skulle ju i och för sig kunna göra som så många andra kåkfarare, bli hypokondriker och skylla på dålig rygg. Om ni bara visste hur många stentuffa män jag sprungit på inne på kåken som beter sig som jävla kärringar, som på något märkligt sätt alltid får lunginflamation då alla andra har influensa, som måste ha dubbla madrasser för att inte få ryggskott och som fått inflamerade muskler då de egentligen är träningsvärk. Och ni skulle aldrig tro mig om jag berättade hur sjukt många som verkar bli både laktos- och glutenintoleranta när de hamnar inom kriminalvården. Bitches. Och igen, det här är inte bara vuxna män vi pratar om utan män som utger sig för att vara styvnackade och hårdföra gangsters. Deras förebilder ute i världen hade skrattat sig fördärvade om de sett hur folk beter sig här. Jag kanske inte är mycket till man men i många avseenden framstod jag inne i fängelset som rena rama urtypen för en man, då förstår ni själva hur efterblivna människor det sitter på våra kåkar.

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Hoppas du får en riktigt fin torsdag! ♥

2007-11-22 @ 09:36:44
URL: http://classiiic.blogg.se
Postat av: Fija

Hahah ska jag bli sotis nu eller? :)

2007-11-22 @ 09:46:40
URL: http://lillfija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0