JAZZ

19/2 19:52


Igår var jag på konsert inne i malmö tillsammans med familjen Johansson - JAZZKONSERT. Jag hatar jazz men fy fan vad bra det var. Såg en för mig tidigare okänd gitarrist, Ulf Wakenius. En herre som måste vara en av världens absolut främsta, helt sinnessjukt. Såg också en man som jag bara hört talas om nämligen Toots Thilelemans. 86 år gammal och han ägde. Insåg igår att livemusik inte nödvändigtvis behöver tillhöra din favoritgenre för att vara tilltalande. Duktiga musiker förmedlar något universellt och det är fan magi på riktigt. Kände också igen mig i trummisen, när han spelade som mest inlevelserikt mådde han så bra att han höll på att börja gråta och jag vevt hur det känns. Första gången jag såg Native Radio i Köpenhamn stod jag på dansgolvet och grät.


Music is what makes the world spin around...


Kommentarer
Postat av: cindy

när jag gick på skolan i svalöv hade vi cafe varje onsdag (om jag minns rätt) och då hade alltid musikeleverna uppvisning. Då spelades det VÄLDIGT mycke jazz och mycket improvisation som kunde vara i upp till 2 timmar där alla spelade ett solo som de andra hängde med på och sen bestämde någon annan fortsättning och inledning osv utan att direkt sluta spela... och det va helt jävla magiskt.. Jag har också förstått innebörden av att all musik faktiskt är bra - det beror på hur den levereras..
:)

2008-02-25 @ 20:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0