Sanctuary and trains

Igår var jag hemma hos min lilla underbara mams. Och uppenbarligen är det fler än jag som tycker att hon är just underbar. Förutom jag och min mamma befann sig även två farföräldrar, två småsykon, en klient, tre kortidsbarn, två vänner till familjen samt tre hundar i Brekille. Alla dras till den lilla kvinnan med det enorma hjärtat.

De två senate dagarna har det rest kollosalt mycket med kollektivtrafiken i skåne och idag agerade jag tågvärd/utkastare. I Landskrona steg det inte helt oväntat på en alban i 20-22 årsåldern tillsammans med sin hona - en överspacklad bimbo. Då konduktören, en ganska försynt äldre herre bad om biljetterna svarade albanaset att han fan inte hade några. Konduktören föklarade då som brukligt är att de då fick lösa biljett på tåget varpå A svarade att han fan inte hade några jävla cash och att konduktören skulle passa sig annars skulle han fan bli knullad. Konduktören stod faktiskt på sig och sade att de då var tvungna att stiga av i Dösjebro (tror jag), något svinet givetvis vägrade. Till saken hör att jag hade sjukt ont om tid, 4 minuter från det att tåget ankom till Lund till dess att bussen avgick därifrån. Alltså ruttnade jag totalt och lät en hel flod av innestängda agressioner flöda över den uppkäftiga nysvensken. Då han stod i dörren till tåget, käftandes och hotandes, sparkade jag helt sonika ut honom på perrongen samtidigt som en del okvädesord fälldes. Efter honom kom hans lilla bimbo skuttandes och skrikandes att hon skulle anmäla mig för misshandel varpå jag svarade att om hon inte valde sitt sällskap bättre så skulle det troligtvis sluta med att hon misshandlades - inte av mig utan av sin pojkvän. Sen stängde konduktören dörren, tackade för hjälpen och bjöd mig på ett äpple.

Jag fick springa då vi framkom till Lund men jag hann med bussen...


Kommentarer
Postat av: bib35

Tack!

Det finns hopp för oss!

2008-01-27 @ 22:03:04
Postat av: cindy

HURRA HURRA HURRA!!! synd jag inte var med dig för då hade jag kunnat tämja den lilla bimbon :)

2008-01-28 @ 10:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0