Att lägga klickgolv är en lek...

...förutsatt att man bor i ett nybyggt hus med räta vinklar - sådana hus behöver ju ofta nya golv. Det blir desto knepigare om man bor i en vindsvåning i ett hus som är drygt 100 år gammalt. Nåvål. det nya golvet är i varje fall lagt i stora rummet, till allas belåtenhet...

Att lägga ett klickgolv blir både lättare och betydligt trevligare om man har möjlighet att göra det i samråd med en god granne och det hade jag - tack Johan för både hjälp, trevligt sällskap och moraliskt stöd...

Ett klickgolv lägger nästan sig självt förutsatt att ens flickvän inte kommer hem och gnäller om att hon är hungrig och samtidigt slänger en av smyglisterna så att man i slutskedet av en nervpåfrestande dag står i begrepp att drabbas av en smärre hjärnblödning. Tur för henne (och golvet) att jag älskar henne av hela mitt hjärta...

En olycka kommer sällan ensam. Nu har jag lovat min mor att hjälpa henne att lägga nytt golv på hennes ovanvåning. Giv mig styrka herre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0