Omväxling förnöjer

Jag tänker å det bestämdaste hävda att det faktum att det idag skrivits inte bara ett, utan två blogginlägg (huruvida de är intressanta eller ej tänker jag dock låta vara osagt), INTE beror på att min flickvän fortfarande befinner sig på tok för långt norrut och alltså inte som sig bör - är fysiskt förankrad i mig...

Nåväl, jag tänkte bara upplysa er ovetande och förtappade själar om hur fantastiskt varierande mitt nya yrke är. Även om det givetvis bjuds på en hel del kartongasande och körande med kärror så har "flyttkarls livet" (som inte skall förväxlas med ungkarlslivet) även bjudit på en hel del annorlunda upplevelser...



att såga ned trädlika växter var en



att skruva ur ungefär en miljon glödlampor var en annan




att återförenas med ett forna boende var ytterligare ett annat - något traumatiskt faktiskt.
Mysig planlösning inte sant?



Att rädda en övergiven björn jag fann i hissen på gamla hovrätten i Malmö är nog det mest medmänskliga jag hittils gjort i min nya karriär. Han bor numer på borgmästargatan 4... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0