Kluven

Så var Smedstorps Luciagille till ända, en ganska lyckad tillställning må jag säga. Har råkat på två ovanligt trevliga karaktärer idag men vet inte riktigt hur jag ska förlika mig med det. En av dem är nämligen 81 år gammal och den andra 8. Ragnar (givetvis den person med högst ålder) har en käft som skulle kunna få vem som helst att tappa hakan, till och med Kenneth. Jävligt rolig gubbe. Och Linnéa, världens charmigaste tjej. Det första hon gjorde var att gå fram till mig då jag stod och lagade mat, daska mig på rumpan och då jag häpet vände mig om, säga "Jag heter Linnéa, vad heter du?" Vidare sa hon, "Är du hes?" och när jag förklarade att jag alltid lät såhär tyckte hon att det var högst märkligt, "Det låter ju som att du är jättestor men du är ju liten". Sen var vi vänner...

Men frågan är ju nu om man ska ta detta som ett varningens tecken. Att jag "connectar" med antingen de som är gamla och gaggiga eller med de som är små och barnsliga.

Eller kan det verkligen vara så romantiskt att vänskap är tidlös?

Kommentarer
Postat av: Carina

"Är du hes?" och när jag förklarade att jag alltid lät såhär tyckte hon att det var högst märkligt, "Det låter ju som att du är jättestor men du är ju liten" - HAHA!

2007-12-14 @ 22:59:47
URL: http://carinakallving.blogg.se
Postat av: Frenne

Jättekul, va?

Men ärlighet är sjukt charmigt...

2007-12-15 @ 22:01:36
URL: http://frenne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0